• Dansk
  • English
  • Deutsch

Generelle betingelser for selskaber.

Generelle betingelser for Selskabsarrangementer
 
Afbestillingsbetingelser for Selskabsarrangementer:

Selskaber defineres som alle former for reservationer til alle middag og selskaber både i og ud af huset.

Selskabsarrangementer kan vederlagsfrit afbestilles indtil 4 måneder før den aftalte arrangementsdato. Ved afbestilling under 4 måneder før ankomst og indtil 1 måned før afholdelse betales 50% af selskabets forventelige værdi. Ved afbestilling under 1 måned og indtil 14 dage før selskabets afholdelse betales 75% af selskabets forventelige værdi. Ved afbestilling under 14 dage før selskabets afholdelse betales 100% af selskabets forventelige værdi.

Kun i særlige tilfælde ved personlig svær sygdom kan selskabet flyttes inden for 12 måneder af det forrige selskab hvorefter alle beløb minus et gebyr på 10% vil blive fratrukket.

Ved dødsfald kan selskabet afbestilles indtil og på selve dagen mod et gebyr på 25% af den forventelige værdi. Dette beløb refunderes ikke.

Ændringer:
SU dag for selskaber over 50 gæster og derover – 3 uger før arrangementsdatoen.
SU dag for selskaber på mindre end 50 gæster – 2 uger før arrangementsdatoen.

Afbestilling af op til 10% af korrigeret antal efter SU dagen kan vederlagsfrit afbestilles op til 2 hverdage før arrangementsdatoen. Korrektion efter SU dagen på over 10% faktureres med 50% op til 2 hverdage før arrangementsdatoen.

ENDELIGT ANTAL 2 HVERDAGE FØR KL. 12.00. Herefter faktureres 100%.

Hotellet kan i alle tilfælde kræve at blive holdt skadesløs for udgifter til særligt aftalte ydelser der ikke kan afbestilles.

Priserne er inkl. betjening, blomster, lys, duge og servietter. Blomster dekorationer kun ved selskabsarrangementer og vaser med friske blomster ved spisning/brunch/buffet. Børn under 12 år afregnes med halv pris, med mindre andet står skrevet ved den enkelte menu. Antal minimum kuverter er hele kuverter.
 
Serveret middag & buffet:
Bestilles selskaber med vin ad libitum og fri bar har De max. 8 timers fest. Natmad serveres senest kl. 02.00, hvorefter festen slutter kl. 02.45. Derefter afregnes med kr. 1.500,00 pr. påbegyndt time + forbrug af drikkevarer. De bedes venligst være opmærksom på antal min. kuverter i de forskellige menuforslag. Man kan godt bestille fx. Brunch eller buffet til 22 personer, men man betaler som min. for 30 personer. Serveres middagen ved bordet serveres hovedretten min. 2 gange. Buffeter/brunch står fremme i 2 ½ time. Til brunch dækkes der pænt og almindeligt op og hotellet bestemmer lokale og farver på duge og servietter. Særligt for buffet 1 gælder det at hele buffeten serveres samlet. Af hensyn til køkkenet må det ikke synges eller holdes taler under hovedretten eller før denne er budt sidste gang. Bestiller der arrangementer fx. en buffet med efterfølgende kaffe som ikke indeholder bar og natmad – forbeholder hotellet sig ret til at fastsætte et sluttidspunkt på arrangementet (min. 5 timer).

Mini fest, og Søndags tilbud eller Mini buffet:
Venligst vær opmærksom på min. antal, eget lokale eller ej, start tidspunkter eller særlige perioder. Det er ikke muligt at tilkøbe overtid ved disse arrangementer. Duge og servietter efter ønske, frisk blomster i vaser. Sange/taler, underholdning eller lign. bedes afpasses så arrangementerne kan afholdes inden for de aftalte tidsrammer.
 
Særlige hensyn:
Skulle enkelte af Deres gæster lide af allergi eller på anden vis have brug for særlig forplejning, bedes De gøre opmærksom på dette ved bestilling af menuen. Vores køkken vil så på bedste vis tilpasse menuen for evt. gæster med særlige behov. Skulle De som vært have særlige ønsker vedr. indkøb til forplejning af gæster med særlige behov kan der forekomme et pristillæg. Se venligst side 20 hvor de mest almindelige hensyn ifbm. med menuvalg allerede er nævnt med priser.
 
 
Buffet som selskabsarrangement:
Vælger De denne løsning betyder det: Velkomstdrink, buffet, husets vine, portvin samt øl og vand under maden, kaffe/the med kransekage og kokos makron, fri bar med husets vine, øl og vand og natmad 1.
 
Bordopstilling:
Bordplan (skriftlig) skal afleveret til hotellet senest 4 dage før arrangements dato. Vi ligger gerne bordkortene på, såfremt vi modtager dem 4 dage i forvejen. Bordkortene bedes venligst være sorteret og ligge i rækkefølge.
 
Ønsker om lokale:
Ønsker om et bestemt lokale noteres og efterkommes, hvis muligt, men der er ingen garanti. Vi gør opmærksom på, at alle vore lokaler er lyse og venlige, samt at der er vandudsigt fra samtlige lokaler.
 
Overnatning: Overnatning kan forhåndsreserveres samtidig med bestilling af arrangement. Senest 6 uger før arrangementsdato bedes De afgive den endelige bestilling på overnatnings behovet. Overskydende værelser sælges efter først til mølle princippet. Afholdelse af arrangement på hotellet berettiger ikke automatisk ret til overnatning.
 
Musik:
Der faktureres kr. 100,00 til forplejning af selskabsmusiker. Ved bands kan må påregne fakturering for forplejning og drikkevarer på 50% af kuvertprisen. Ved brug af Skudehavnens anlæg (når muligt) eller juteboks/DJ eller lign. form for musik skal musikken ophører ved slutningen af de 8 timers.
 
Ret til prisændringer og mindre menu ændringer forbeholdes. Der tages forbehold for trykfejl. De er velkommen til at kontakte os vedr. tilsendelse af menukort.
 
Der tages forbehold for ændringer i skatter og afgifter. Priserne er gældende for 2021 og dette menukort erstatter evt. tidligere menukort.
 
Rudkøbing den 29. marts 2021.

Leave a comment